Saturday, March 05, 2005

تريبون آزاد

(لندن پانزدهمین نشست عمومی ماهانه: مناظره و گفتگو درباره )
فراخوان ملی برگزاری رفراندم
اعضای پانل: حسین باقرزاده (موافق) محمد جعفری (مخالف)

جمعه ۱۱ مارس ۲۰۰۵ (ساعت ۷ تا ۱۰ شب) در محل اتحادیه دانشجویان دانشگاه لندن

دوست عزيز "تريبون آزاد" در راستای تقويت فرهنگ دموکراسی می کوشد امکان اظهار نظر و تبادل آزادانه آرای متخالف را در محیطی آرام و متین برای همگان در جلسات ماهانه‌ی خود فراهم آورد. شايد اين قدم کوچکی باشد در پیشبرد يک فضای دموکراتيک در جامعه ايرانی خارج از کشور و ارتقای دانش همگان از آنچه در جامعه‌ی ایرانی می‌گذرد.

بیش از سه ماه از طرح موسوم به «فراخوان ملی برگزاری رفراندوم» میگذرد (http://www.60000000.com/). پانزدهمین نشست "تريبون آزاد" به مناظره و گفتگوی عمومی در این باره می‌پردازد:

دکتر حسین باقرزاده٬ فعال سیاسی و حقوق بشری و مبتکر «منشور ۱۳۸۱» به عنوان موافق طرح صحبت می‌کند. ایشان از همکاران احمد شاملو در هفته‌نامه‌ی ایرانشهر (پیش و پس از انقلاب ۵۷) و از مخالفین حکومتهای ایران پیش و پس از انقلاب بوده و به دلبل دفاع از لزوم لغو قانون اعدام از سوی گروههای بنیادگرای اسلامی در ایران مهدورالدم انگاشته شده‌اند. ایشان مبتکر حرکت اعتراضی علیه نمایشگاه فروش وسایل شکنجه در انگلستان بود که منجر به تعطیل آن در سالهای آتی شد.

آقای محمد جعفری٬ پیش از انقلاب ۵۷ از فعالین اتحادیه‌ی انجمنهای اسلامی در اروپا و مخالف حکومت وقت بوده‌اند. پس از انقلاب به دلیل همکاری با آقای بنی‌صدر (ريیس جمهور سابق ایران) و مدیریت روزنامه‌ی «انقلاب اسلامی» بیش از ۵ سال زندانی سیاسی حکومت فعلی بودند. ایشان نویسنده‌‌ی چند کتاب از جمله «پاریس و تحول انقلاب ایران از آزادی به استبداد» است و به عنوان مخالف طرح « فراخوان ملی برگزاری رفراندوم» صحبت می‌کند.

دوستانی که مایلند پرسشهای خود را از هریک از سخنرانان پیشاپیش ارسال نمایند خواهشمندیم با ما به نشانی الکترونیکی ذیل تماس بگیرید: (irantribune2003@yahoo.co.uk)

ورود به جلسات برای همگان آزاد است و از شرکت کنندگان با چای و شيرينی پذيرايی خواهد شد. با سپاس و به اميد ديدار «تريبون آزاد»

Iran Tribune’s 15th public meeting is dedicated to a debate and a question time session (in Persian) on the recent call by eight Iranian dissidents known as “National Call for Referendum” (http://www.6000000.com/).

Two members of Panel are: Dr H B Zadeh, a human rights activist (for) and Mr M Jafari, a writer and ex-political prisoner (against).

Venue:
University of London Union (ULU),
Malet Street, London WC1
Near Goodge Street Tube Station
Date/Time:
Friday 11 March 2005 from 7 to 10 pm.

Comments: Post a Comment